Frakt och retur

 Fraktpolicy

Om varan finns på lager skickar vi din beställning normalt inom 0-3 arbetsdagar från det att vi mottagit din order. I annat fall meddelar vi dig per e-post.

Normal leveranstid efter överlämnande till vald leverantör är mellan 1-5 arbetsdagar

Reklamation

Har du mottagit en skadad artikel, felaktig artikel eller saknas det en artikel i din beställning så skall du reklamera inom 14 dagar från mottagandet till tcgcardhouse.se@gmail.com

  • Du måste alltid kontakta oss med ordernummer, beskrivning av fel, ev. bilder för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.

Våra varor som skickas ut till dig dokumenteras för att säkerställa att alla varor och emballage är hela i samband med överlämnande till transportör, samt för att säkerställa att rätt varor har skickats.

Brev och paket som ej hämtas ut

Om paketet inte hämtas ut eller fel adress har angetts, debiteras kunden kostnader för tur och returfrakt samt en hanteringsavgift på 69 kr

Ej uthämtade paket omfattas inte av ångerrätten eller returrätten enligt Svensk Distanshandels branschregler.

Paket returneras normalt inom 7 dagar från utlämningsstället om de inte hämtas ut.

Ångerrätt & återbetalning

Kunden har enligt Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59) 14 dagars ångerrätt utan att ange något skäl.

 Ångerrätten räknas från den dag då Kunden har mottagit varan. Ångerrätten innebär att Kunden får undersöka produkten men inte bryta försegling eller på något annat sätt öppna varan om så sker förfaller rätten att ångra sig. Returnerad vara skall därför vara i obruten förpackning liksom i oanvänt och oskadat skick. Varor som är öppnade eller där plomberingen är borttagen ersätts inte.
Fraktkostnaden för att skicka tillbaks produkten till Tcgcardhouse står Kunden för. Om Kunden utövar sin ångerrätt betalar Tcgcardhouse tillbaka vad Kunden har betalat senast inom 30 dagar från det att varan mottagits av Tcgcardhouse.
Returfrakten står du själv för. Vid retur av del av order återbetalas leveranskostnaden inte.
Notera också att du som kund har det ekonomiska ansvaret för att returen kommer fram till oss. När en rip & ship beställning har genomförts och öppnats live kan vi inte erbjuda returer, byten eller återbetalningar.

 Retur

 För att registrera din retur för ångerätt, logga in med din e-postadress, klicka på "ordrar", välj beställning och sedan "begär retur", välj vilka produkter du vill returnera och returorsak

 Varor som returneras skall alltid skickas i originalförpackningen eller likadan förpackning för att klara transporten.

När din retur har godkänts, följ returinstruktionerna som skickats till din e-postadress och lämna in returpaketet till ditt närmsta ombud.

Kom ihåg att be om samt spara inlämningskvittot du får från distributören tills du har mottagit din återbetalning. Detta är beviset på att du har lämnat in ditt returpaket. Vår normala hanteringstid för returer är 10 arbetsdagar.

När en rip & ship beställning har genomförts och öppnats live kan vi inte erbjuda returer, byten eller återbetalningar.

------------------------------------------------

För fler funderingar kontakta oss: tcgcardhouse.se@gmail.com eller se våra användarvillkor